بررسی نقش طراحی گرافیک در بسته بندی پروژه عملی: طراحی کاغذ کادو با الهام از نقوش سنتی
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس
- نویسنده مریم گل کار
- استاد راهنما جواد پویان
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1390
چکیده
بسته بندی در یک تعریف کلی، مجموعه فعالیت هایی صنعتی، هنری و اقتصادی، و در گرو همکاری زنجیره فن آوری ها و علومی چون؛ گرافیک، طراحی صنعتی، تبلیغات و چاپ است که دارای دوعملکرد اساسی حفاظتی و ارتباطی-تشویقی می باشد. گرافیک به عنوان یکی از مهم ترین حلقه های این زنجیره، و با کمک عناصری چون؛ حروف، تصاویر، رنگ، بافت و ...، نقش ویژه ای در خلق جلوه و پوششی زیبا، منحصر به فرد، هویت بخش و اطلاع رسان برای کالا دارد. پیرو این فرضیه، و با توجه به این که به موضوع بسته بندی از منظر گرافیک، به خصوص در ایران، کمتر پرداخت شده و منابع فارسی در این زمینه بسیار کم به چشم می خورد، اهمیت پرداختن به این موضوع احساس می گردد. در این پایان نامه، تعاریف، اهداف و اهمیت گرافیک در بسته بندی، مبانی و نکات فنی در گرافیک بسته بندی با رویکردی مخاطب شناسانه، تاثیر گرافیک بسته بندی بر بازاریابی و تبلیغات ،و جایگاه ایران در بازار های داخلی وخارجی به لحاظ گرافیک بسته بندی، مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج کلی حاصل از پژوهش حاضر نشان می دهد: گرافیک، جدای از ایجاد ظاهری مناسب برای بسته بندی، امکاناتی را برای آن به وجود می آورد تا بتواند به عنوان یک فروشنده ی خاموش و یک قالب تبلیغاتی مستقل، ضمن جلب نظر و اعتماد مشتریان، روند فروش را در بازارهای داخلی و خارجی افزایش داده و ارزش افزوده بیافریند. متاسفانه در ایران اهمیت گرافیک در بسته بندی آنظور که شاسیته است درک نگردیده و از این نظر فاصله ی زیادی با استانداردهای جهانی احساس می گردد.
منابع مشابه
بررسی نقوش منطقه ای خراسان شمالی با تکیه بر منسوجات کرد- پروژه عملی: طراحی کاغذ کادو
خراسان شمالی به دلیل قرار گرفتن در موقعیت خاص جغرافیایی، در طول تاریخ، همواره مورد تهاجم اقوام مختلف قرار گرفته و به همین علت کم تر بنایی همراه با نقوش تزئینی آن باقی مانده است و ما ناچاریم به همین انگشت شمار اثر باقی مانده بپردازیم. به غیر از بناها که عرصه ی ابراز عشق و هنر مردمان این سرزمین است، یکی از مهم ترین زمینه های آفرینش هنرمندان بومی، گلیم این استان است. از آن جا که تحقیقات مدوّن و موث...
15 صفحه اولروش بهکارگیری نقوش قالی در طراحی گرافیک
As patterns of other Iranian handicrafts, carpet patterns are valuable and extensively rich sources of visual elements to be used in today’s graphical works whenever appropriate. Due to the fact that these patterns have paved a long way through the history of carpet-weaving, they have been evolved into distilled and beautiful patterns of precise and orderly design structures. It is a cult...
متن کاملبررسی عملکرد گرافیک محیطی عنوان - پروژه عملی: طراحی پیکتوگرام برای دانشگاه تربیت مدرس با استفاده از نقوش سنتی ایران
چکیده ندارد.
15 صفحه اولاخلاق در طراحی گرافیک: بررسی مباحث اخلاقی حرفهی طراحی گرافیک
روبهرو شدن با مسئولیتهای اخلاقی و اجتماعی در فرآیندِ رشدِ هر حرفه جایگاه ویژهای دارد و همواره مورد توجه دستاندرکاران آن حرفه است. بحث اخلاق در حوزهی طراحی گرافیک نیز ازجمله مباحث مهم و قابل بررسی است. پژوهش پیشرو در صددِ آن است که ضمن جستجو در حوزة طراحی گرافیک، رویکردهای اخلاقی مطرح در این رشته را شناسایی کند و با برجسته نمودن نقطه عطفهای تاریخِ طراحی گرافیک، دغدغههای اصلیِ مسئولیت و اخ...
متن کاملبررسی رنگ و نقش در آثار سفالین و سرامیکی قاجار- پروژه عملی: طراحی نقش ظروف امروزی با الهام از نقوش سفالینه های قاجار
نقوش پرمایه ی سفال قاجار علاوه بر آن که زینت بخش اثار هنری است اطلاعات مفیدی را نیز در اختیار پژوهشگران قرار می دهد. میزان کاربرد هردسته از نقوش در آثار سفالین خود نشانگر گرایشات سفالگران قاجاری است. در این پژوهش با دسته بندی نقوش بکار رفته بر آثار سفالین این دوره و آمارگیری از میزان کاربرد آن ها به بررسی میزان تاثیر پذیری سفالگر از واردات نقوش غربی و میزان دلبستگی او به نقوش سنتی پرداخته شده است.
منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023